Bestand uploaden in een formulier (ook cliëntenportaal)

Download als PDF

In Curasoft is het mogelijk om bestanden te uploaden (PDF, Word, Afbeeldingen etc.) in een EPD formulier én in het cliëntenportaal. Na het definitief maken, is het bestand direct toegevoegd aan het dossier van de cliënt.

Voorbeeld:

 

Bestandsupload toevoegen aan een formulier

Om een bestand te kunnen uploaden binnen een formulier dient u een vraag toe te voegen aan het gewenste formulier. Ga naar het menu-item “Procesdefinities” > “Formulieren”,  het standaard beheerscherm voor formulieren wordt geopend. Selecteer het formulier waar u het uploaden van bestanden wilt toepassen.

 

Klik op “Nieuw” (nieuw) en kies in het venster voor “Koppel nieuw(e) Vraag aan geselecteerde formulier”. Klik op “Volgende >”.

 

Nu kunt u aangeven wat voor type vraag u wilt toevoegen aan het formulier. Kies bovenaan een volgorde voor deze vraag (0 verschijnt bovenaan, 999 onderaan). Daarna kunt u een omschrijving opgeven voor de vraag, typ hier bijvoorbeeld: Voeg een bestand toe aan het behandelplan. Tot slot selecteert u bij weergavetype “Bestand uploaden”. De overige velden zijn niet van toepassing.

 

Klik op “Volgende >” en sluit het venster.

 

Resultaat

De vraag om een bestand te selecteren verschijnt in het formulier, medewerkers kunnen nu een bestand selecteren en uploaden.

 

Na het selecteren van het bestand klikt de medewerker op “Maak definitief”. Het bestand is nu geüpload in het dossier en kan worden geopend met het vergrootglas. Aangezien een formulier meerdere versies kan hebben (d.m.v. maak nieuw concept) kunt u later ook een recentere versie van het bestand uploaden in het formulier; het vorige bestand blijft dan bewaard.

 

Wanneer u een EPD beschikbaar maakt voor een cliënt in het cliëntenportaal, dan kan hij of zij binnen het cliëntenportaal een bestand uploaden. Dit bestand komt vervolgens terecht in zijn of haar dossier in Curasoft.


Terug