ZorgMail instellen

Download als PDF

Voordat u deze handleiding kunt volgen, dient u eerst de ZorgMail koppeling bij ons aan te vragen. Dit kunt u doen via onze Aanvullende diensten pagina.

Om gebruik te kunnen maken van ZorgMail binnen Curasoft, dient u zich te registreren via de website van ZorgMail. Op hun website vindt u een aanmeldingsformulier waarmee u een praktijk inclusief medewerkers kunt aanmelden. U ontvangt na het aanmelden uw ZorgMail gegevens.

Instellingen Curasoft

U dient uw ZorgMail gegevens u in te voeren in Curasoft. Dit kunt u doen door in het menu naar ‘Beheer’ te gaan en vervolgens op ‘Configuratie instellingen’ te klikken. In de configuratie instellingen vindt u de instellingen van de verschillende modules binnen Curasoft. Zoek naar de volgende instellingen:

  • Zorgmail: Gebruikersnaam
  • Zorgmail: Wachtwoord

U kunt de instellingen wijzigen door één van de regels te selecteren en op ‘Bewerken’ (bewerken) te klikken.

Wanneer de ZorgMail gegevens zijn ingevoerd is het mogelijk om via dat account ZorgMail berichten te versturen. Het is het enkel mogelijk om berichten te versturen naar personen of organisaties die ook beschikken over een ZorgMail account.

Versturen van een bericht

ZorgMail berichten verstuurt u eenvoudig middels het vertrouwde communicatiescherm. Klik op het tabblad ‘ZorgMail’, in dit scherm is het mogelijk om direct een onderwerp en bericht te typen. Klik op ‘Verzenden’ om het bericht beveiligd te versturen via ZorgMail.

 

Wat wordt er precies verstuurd?

Bij het versturen van een ZorgMail bericht gebeurt er meer dan enkel het versturen van een bericht. ZorgMail zorgt er allereerst voor dat het versturen veilig gebeurt. Daarnaast worden automatisch de gegevens van de betreffende patiënt meegestuurd, waardoor het niet nodig is deze informatie in het bericht dat u wilt overbrengen op te nemen. Indien de ontvangende partij beschikt over software die EDIFACT-berichtgeving ondersteunt, zal het bericht automatisch aan de juist patiënt worden gekoppeld.

 


Terug