Aanvullende diensten aanvragen
Op deze pagina kunt u aanvullende diensten aanvragen. Klik op het pijltje achter de aanvullende dienst om de beschrijving van de aanvullende dienst te bekijken. Hier vindt u ook het aanvraagformulier.
Met de afbeelding markeer-/tekenfunctie kunt u afbeeldingen bewerken. Het is mogelijk om markeringen op afbeeldingen aan te brengen.
Uw Curasoft omgeving kan worden uitgebreid met een beeldbelfunctie. Deze functie maakt het mogelijk om op een veilige manier te communiceren via beeld. Beeldbellen kan gebruikt worden om gegevens uit te wisselen met andere zorgprofessionals, maar ook met patiënten.
DICOM (Digital Imaging and Communications in Medicine) is een standaard die beschrijft hoe medische beeldinformatie dient te worden opgeslagen. Het TWIIN Afsprakenstelsel is een set samenwerkingsafspraken voor het veilig en betrouwbaar beschikbaar maken en uitwisselen van gezondheidsgegevens.
Om medische beelden in Curasoft op te kunnen slaan en te bekijken moet uw Curasoft omgeving uitgebreid worden met een geïntegreerde ‘JiveX in de Cloud’ oplossing. ‘JiveX in de cloud’ is een volwaardig ‘Picture Archiving and Communication System’ (PACS). PACS is een beeldverwerkend systeem dat het mogelijk maakt om via computers de digitale beelden (met verslag) gemaakt op de afdeling radiologie, te verwerken, te archiveren en te verspreiden bij de aanvragende medisch specialisten.
Met de fotovergelijk functie kunt u afbeeldingen naast elkaar vergelijken. Er zijn twee categorieën beschikbaar: ‘Voor’ en ‘Na’. U kunt uit beide categorieën een foto selecteren en deze twee foto’s naast elkaar vergelijken.
Binnen Curasoft wordt de financiële verwerking van uw zorgtrajecten geregeld. Deze financiële gegevens kunnen worden gekoppeld aan uw financiële boekhoudsysteem.
Uw financiële boekhoudsysteem kan ook gekoppeld worden aan Payt. Payt is een bedrijf dat facturen verwerkt en incasseert. Payt verstuurt de facturen naar klanten, inclusief de betaalmogelijkheden (bv. iDeal). Facturen die niet worden betaald, worden door Payt automatisch opgevolgd.
Wilt u data importeren in Curasoft? Of wilt u misschien een koppeling maken met specifieke hardware? Staat wat u wilt, niet beschreven in de lijst met ‘aanvullende diensten’? Dien dan uw verzoek in via onderstaand formulier.
Binnen Curasoft kunt u gebruik maken van een EVS (Elektronisch Voorschrijf Systeem). Met het EVS binnen Curasoft kunt u gemakkelijk medicatie voorschrijven. Het is mogelijk om gebruik te maken van Prescriptor, Tetra of Smartmed.
Voordat u gebruik kunt maken van een EVS binnen Curasoft, moet u zich aanmelden bij één van de elektronische voorschrijfsystemen.
Als u naast de koppeling met het EVS ook een koppeling met ZorgMail heeft, kunt u de recepten digitaal naar apotheek versturen.
Met de GS1 Data Source Healthcare (GDSN) koppeling wordt direct relevante aanvullende productinformatie van implantaten geregistreerd in Curasoft.
Met een labelprinter kunt u zelf etiketten, barcodes, verzendetiketten, naamstickers en andere etiketten printen. Wij kunnen uw labelprinter aan Curasoft koppelen, zodat u gemakkelijk uw etiketten kunt printen.
Implantaten moeten met een (barcode)scan in het patiëntendossier geregistreerd worden. De geregistreerde gegevens moeten naar het LIR (Landelijk Implantaten Register), en eventueel naar kwaliteitsregisters, verstuurd worden. Met de koppeling tussen het LIR en Curasoft, worden barcodes van implantaten rechtstreeks in Curasoft geregistreerd. Voor de koppeling met het LIR is een UZI-certificaat nodig.
Curasoft is door VZVZ (Vereniging van Zorgaanbieders voor Zorgcommunicatie) gekwalificeerd om toegang te verkrijgen tot het LSP (Landelijk Schakel Punt). Met de koppeling tussen Curasoft en het LSP kunt u eenvoudig de actuele medicatie van uw patiënten opvragen en verwerken binnen Curasoft.
PREMs (Patiënt Reported Experience Measures) gaan in op de ervaringen van patiënten en meten zaken als communicatie, bejegening, informatievoorziening, wachttijden en algemeen oordeel over de zorg.
PROMs (Patiënt Reported Outcome Measures) meten hoe de patiënt zijn/haar eigen functioneren beoordeelt.
Binnen Curasoft kunt u gebruik maken van LDF (Landelijke Database Fysiotherapie), LDK (Landelijke Database Kwaliteit), Qualizorg, Mediquest en/of QDNA (ZorgDNA). Voordat de koppeling van de PROMs en PREMs-gegevens geactiveerd kan worden, moet u zich aanmelden bij één van de meetbureaus.
ZorgDomein is een onafhankelijk, digitaal platform voor huisartsen en andere verwijzers. ZorgDomein wordt gebruikt om digitale verwijzingen en aanvragen te sturen naar zorginstellingen, zoals ziekenhuizen. Ook kan de huisarts informatie over de verwijzing naar de patiënt mailen.
Met de koppeling tussen Curasoft en ZorgDomein kunt u verwijzingen digitaal in uw Curasoft omgeving verwerken. Dit levert winst op voor de zorgverleners én voor de patiënt.
Voordat de koppeling met ZorgDomein geactiveerd kan worden, moet u zich aanmelden bij ZorgDomein.
Met ZorgMail kunt u veilig informatie delen en e-mailen met (zorg)professionals, patiënten, cliënten en anderen. De aangesloten deelnemers van ZorgMail staan vermeld in het ZorgMail adresboek, waardoor u zeker weet met wie u communiceert.
Met de koppeling tussen Curasoft en ZorgMail kunt u uw ZorgMail berichten binnen Curasoft verwerken. U moet hiervoor wel aangemeld zijn bij ZorgMail.
Zorgvergoeding is een zeer uitgebreid platform aan administratieve informatie, regels en overzichten van verzekeraars en verzekeringen voor fysio-, oefen- en ergotherapie in de eerste lijn.
Met de koppeling tussen Curasoft en Zorgvergoeding wordt de administratie rondom zorgbehandelingen eenvoudig en inzichtelijk. Voor de koppeling met Zorgvergoeding moet u zich eerst aanmelden bij Zorgvergoeding.
Criminelen bedenken steeds betere technieken om e-mailberichten te vervalsen. Ook reclameberichten worden een steeds groter probleem. Controle op e-mailberichten door ontvangende mailservers wordt steeds strenger. Door gebruik te maken van de Curasoft mailserver, is het mogelijk om veilig en betrouwbaar e-mailberichten te versturen en te ontvangen. E-mailberichten die uit uw naam via Curasoft worden verstuurd, worden niet als reclame gezien en komen niet in de spam (ongewenste) mailbox terecht.
Met de Curasoft managementrapportages en BI (Business Intelligence) ondersteuning wordt uw Curasoft omgeving ingericht met standaard dashboards. Hiermee krijgt u inzicht in uw processen (OWH, Omzet, Doorlooptijden en Afspraken). Het is mogelijk om aanvullende dashboards toe te voegen.
Met Microsoft Office 365 kunnen Outlook, Word en Excel vanuit Curasoft worden gestart zonder aanvullende logins. Bovendien kan een centrale bestandsopslag worden geïntegreerd binnen Curasoft.
Via een online aanmeldingsformulier kunnen patiënten zich inschrijven bij uw organisatie. Het aanmeldingsformulier wordt geplaatst op uw WordPress website. De gegevens die ingevuld worden op het aanmeldformulier, worden doorgestuurd naar Curasoft. Vanuit Curasoft kunt u de aanmeldingen verder verwerken.
Het is mogelijk om het formulier zelf samen te stellen. U kunt het formulier ook door ons samen laten stellen en hosten.
Via een online afsprakenformulier kunnen patiënten online een afspraak maken bij uw organisatie. De agenda in Curasoft synchroniseert met de online afspraken agenda. Hierdoor zijn de tijdstippen waarop al afspraken staan in uw Curasoft agenda, niet zichtbaar in de online afspraken agenda. Het afsprakenformulier kan geplaatst worden op uw WordPress website. De gegevens die ingevuld worden op het afsprakenformulier, worden doorgestuurd naar Curasoft. Vanuit Curasoft kunt u de afspraak verder verwerken en bevestigen aan de patiënt.
Curasoft en het patiëntenportaal zijn volledig met elkaar geïntegreerd. Standaard wordt het patiëntenportaal afgeleverd met basisfunctionaliteiten ( afspraken inzien, berichten inzien en vragenlijsten inzien/bewerken). Het is mogelijk om het patiëntenportaal uit te breiden met extra functionaliteiten (bijvoorbeeld een koppeling met draadloze meetapparatuur, documenten ter ondertekening aanbieden, uitbreiding met chat-/videofunctionaliteit).
Curasoft heeft het initiatief genomen om de continuïteit van haar applicaties ten behoeve van haar cliënten te waarborgen. Curasoft heeft hiervoor een beroep gedaan op Escrow-agent ‘Escrow4all’ uit Amsterdam. Met de SaaS (Software as a Service) Escrow regeling heeft u altijd toegang tot de webapplicatie en data van Curasoft.
SaaS staat voor ‘Software as a Service’. Wij bieden u opslagruimte om bestanden op een veilige manier op te slaan. Op deze manier kunt u onafhankelijk van de werkplek altijd bij uw documenten. Dossiergerelateerde documenten zijn direct gekoppeld aan het dossier en dus altijd makkelijk terug te vinden. De online opslag valt in de beveiligde Curasoft Cloud onder de ISO27001 certificering.
Een trainingsomgeving wordt gebruikt voor training en/of testen. Met een trainingsomgeving kunt u zelf training(en) geven aan uw eigen medewerkers. Het is ook mogelijk om een trainingsomgeving als testomgeving te gebruiken.
Een auditomgeving wordt gebruikt voor audits. Met een auditomgeving kan een auditeur toegang krijgen tot uw administratie, maar dan met geanonimiseerde gegevens.
TWAIN is een standaard om data via een scanner in een computer in te lezen.
Met Veilig Mailen van Curasoft kunt u gemakkelijk en veilig, vanuit uw Curasoft omgeving mailen met andere personen. Om toegang te krijgen tot het Veilig Mailen bericht wordt gebruik gemaakt van twee factorauthenticatie (2FA).
De ontwerpers van Curasoft gaan aan de slag met uw huisstijl en logo om zo een professioneel visitekaartje voor u te maken. Nadat de website is ingericht, kunt u zelf de website gaan beheren. Met een WaaS (Website as as Service) abonnement hosten wij uw website.